Simptome regulator de presiune DEFECT? + 9 cele mai frecvente cauze + solutii practicate de mecanicii auto

Regulatorul de presiune al combustibilului este o componentă importantă a sistemului de alimentare cu combustibil. Dacă autovehiculul vostru nu pornește întotdeauna sau nu funcționează așa cum ar trebui, atunci problema poate fi regulatorul de presiune a combustibilului.

Regulator de presiune - ediagnoza

9 simptome ale unui regulator de presiune defect

Simptome regulato de presiune - ediagnoza

Un regulator de presiune pentru benzină/diesel defect cauzează adesea aceleași simptome precum cele ale unui amestec excesiv, adică amestecul în care există prea mult combustibil și nu îndeajuns de mult aer. Acest lucru se datorează faptului că atunci când diafragma este spartă, combustibilul trece prin ea prin linia de vacuum și ajunge în cele din urmă la galeria de admisie.

În funcție de modelul mașinii, anul fabricației și modul în care a fost întreținuta, acesta prezintă simptome mai multe sau mai puțin violente. De exemplu simptomele pentru un regulator de presiune dacia logan/ nissan/ golf 4/ citroen/ peugeot/ ford nu sunt identice. În unele cazuri fiind foarte puternice iar în altele aproape inexistente și greu de observat. Puteți depista ușor dacă există o problemă cu mașina utilizând un instrumente de diagnoză profesional. Astfel, puteți realiza o testare auto singuri, cu ajutorul unui tester auto repede și ușor, iar în plus veți economisi și sume considerabile de bani.

In functie de marca auto pe care doriti sa o testati va recomandam urmatoarele instrumente de diagnoza:

  • Produsele recomandate pentru Dacia/ Renault:
  • CAN Clip PRO - ediagnoza
    Cel mai bun pret -> CAN CLIP PRO (tester reprezentanta)

    Ofera o diagnoza profesionala pentru toata gama de autovehicule Renault si Dacia.

    Detine multe functii avansate specifice testerelor de reprezentanta. Toate acestea sunt disponibile in program.

    Poate fi instalat pe orice PC/laptop cu sistem de operare Windows XP/7

    Detine meniu in limba roman.

  • Produsele recomandate pentru Mercedes:
  • MB Star C4 - Ediagnoza


    Cel mai bun pret VCDS 18.2 Romana

    Este un produs de diagnoza cu functii avansate, 100% original

    Este FULL ACTIVAT si disponibil in limba romana

    Puteti testa usor toate modulele autovehiculului

    Cele mai importante functii de testare

    VAS 6154 PLUS - Ediagnoza
    VAS 6154 PLUS

    Ofera suport UDS

    Ofera codari si adaptari avansate

    Permite vizualizarea parametrilor in timp real

    Utilizeaza cele mai cunoscute protocoale de comunicare

  • Produsele recomandate pentru Opel
  • OP COM Pro
    Cel mai bun pret OP COM Pro

    Poate activa diverse functii si componente

    Reseteaza intervale de service

    Este un instrument usor de utilizat

    Functii de diagnosticare si caracteristici puternice

    FVDI Abrites Commander - Ediagnoza
    Cel mai bun pret FVDI Abrites

    Detine caracteristici si functii performante la un pret accesibil

    Va ofera testari auto rapide, complexe si corecte avand in raport calitate-pret greu de egalat

    Beneficiati de functii speciale precum cele de citire si scriere EEPROM, corectarea kilometrajului si multe altele

  • Produsele recomandate pentru BMW
  • Interfata diagnoza BMW ISTA - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Interfata diagnoza BMW ISTA

    Ofera suport double K-line.

    Ofera functii avansate si codari pentru toate modelele produse de BMW.

    Poate fi folosit cu mai mutle softuri mult mai performante.

    BMW COM NEXT - Ediagnoza
    COM Next – Tester reprezentanta BMW

    Functioneaza cu orice masina BMW incepand cu anul 1985 pana in prezent.

    Cu ajutorul acestui instrument puteti efectua diagnoza pentru toate modulele masinii. In plus, detine functia multiplexor.

    Functioneaza pe orice model de BMW incepand cu anul 1985 inclusiv motociclete, BMW, Mini si Rolls Royce.

    Pachet complet diagnoza BMW ICOM NEXT - Ediagnoza
    Cel mai bun pret Pachet complet diagnoza BMW ICOM NEXT

    Este un tester de reprezentanta care va ofera functii si caracteristici puternice

    Vine impreuna cu un laptop de diagnoza Dell E5430

    Detine un Hard Disk Kingston 480 GB cu softul ISTA/p respectiv ISTA/d 2018

  • Produsele recomandate pentru Citroen/ Peugeot
  • Lexia 4 - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Lexia 4

    Acesta este un instrument de diagnoza folosit de dealeri pentru autoturisme si autoutilitare Peugeot si Citroen

    Este compatibil cu majoritatea modelelor fabricate de Peugeot si Citroen

    Lexia 4 functioneaza cu modele fabricate pana in anul 2012

    Poate fi utilizat pentru toate functiile de reprezentanta

    Lexia 7 - Ediagnoza
    Cel mai bun pret -> Lexia 7

    Indeplineste toate functiile testerului original – functii de reprezentanta

    Permite efectuarea unei diagnoze complete pe toate modelele incepand cu anul 1995

    Citeste datele de identificare ale autoturismului/ afiseaza complet datele de identificare/ citeste codurile de eroare/ afiseaza date in timp real si multe altele

  • Produsele recomandate pentru Ford
  • Tester diagnoza Ford-Mazda ELS - Ediagnoza
    Cel mai bun pret -> Tester diagnoza Ford-Mazda ELS

    Lucreaza foarte bine cu soft-urile care suporta protocolul J2534

    Suporta toate caracteristicile speciale ale producatorului transformandu-l intr-un tester auto puternic

    Puteti executa multe proceduri de diagnosticare de service

    VCM IDS - Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – VCM IDS – Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover

    Este cel mai performant tester pentru diagnoza autovehiculelor Ford – Mazda – Jaguar- Land Rover

    Ofera o identificare automat a autovehiculelor

    Acceseaza toate calculatoarele de pe vehicul

    Parametrii selectati pot fi vizualizati in format grafic si pot fi imprimate ulterior

     Lonsdor ST- P181 – Tester diagnoza Porsche - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Lonsdor ST- P181 – Tester diagnoza Porsche

    Detine functii performante si este un produs indispensabil pentru toti posesorii Porsche

    Acest instrument va ajuta sa reduceti considerabil deteriorarea motorului, a bateriei si a bujiilor

    Este un dispozitv usor de utilizat, are un design curat, simplu si este usor de transportat datorita dimensiunilor reduse

    Nu aveti nevoie de cunostinte de specialitate pentru a utiliza acest instrument

Cele mai frecvente simptome ale unui regulator de presiune a combustibilului defect sunt:

  • Martorii din bordul mașinii ( Check Engine Light – CEL)
  • Dacă mașina voastră are probleme cu regulatorul de presiune al combustibilului, după câteva cicluri de conducere cu această componentă defectă martorii din bord se vor aprinde. Acest lucru se întâmplă din cauza condiției bogate a acestui amestec provocate de regulatorul de presiune scazut al combustibilului.

  • Dificultate în timpul pornirii motorului (mai ales când este cald)
  • Deoarece ECU nu poate măsura cantitatea de combustibil în exces prin linia de vid FRP (regulatorul de presiune), motorul vă suferi de o stare bogată. Aceasta va lăsa în permanență galeria de admisie cu depozite de combustibil. Când motorul este fierbinte această situație vă face mai grea pornirea.

  • Consum mare de combustibil
  • Dacă ECU emite prea mult combustibil, atunci acesta lucru va duce la un consum mare. Așa cum vă puteți aștepta, această problemă va crește drastic consumul de combustibil.

  • Combustibilul în liniile de vid
  • Regulatorul de presiune al combustibilului este conectat direct la vidul motorului. Combustibilul scurs prin această linie se va extinde la sistemul de vid provocând alte probleme (benzina este foarte corozivă).

  • Posibile erori ale motorului
  • Alimentarea incorectă a combustibilului poate provoca incendii în funcție de starea de condus. Anomaliile motorului pot fi cauzate și de o gamă largă de alte probleme, cum ar fi injectoarele de combustibil stricate sau un filtru de carburant defect acestea fiind doar câteva exemple. Așadar, este important să acordați o atenție deosebită simptomelor mai serioase pentru a evita o eventuală problemă mult mai gravă.

  • Motorul în stare necorespunzătoare
  • În funcție de anul de construcție și de constructor, ECU nu poate compensa această defecțiune în timpul funcționării în regim de așteptare. Acest lucru ar putea cauza o inactivitate a acestuia.

  • Flăcări din eșapament în timpul decelerării
  • Unul dintre primele semne de avertizare care indică un regulator de presiune al combustibilului defect sunt prezente în timpul decelerației. Particulele de combustibil nu vor arde în camera de combustie și vor intra în conducta de evacuare cu o încărcătură de energie ridicată. Această energie este apoi dezlănțuită sub formă de mini-explozii.

  • Miros de gaze de la conducta de evacuare
  • Eșecul de a furniza cantitatea exactă de combustibil la motor ar putea provoca un miros de gaz care provine de la conducta de eșapament. De asemenea, puteți anticipa probleme cu bujii, prezența unui fum negru și chiar benzină care picură din țeava de eșapament atunci când starea este severă.

  • Distrugerea potențială a convertorului catalitic
  • Una dintre cele mai grave probleme cauzate de un regulator rău de presiune a combustibilului defect este distrugerea potențială a convertorului catalitic. Particulele de combustibil care ajung la sistemul catalitic îl vor coroda la viteză foarte mare, literalmente topindu-l și făcându-l inutil.

Ce este un regulator de presiune?

Regulator de presiune

Regulatorul de presiune a combustibilului (cunoscut și sub denumirea de FPR) este o supapă controlată în vid, care este localizată de obicei pe șina injectorului de combustibil. O simplificare a unui FPR ar fi reprezentarea acestuia ca un dispozitiv care controlează cantitatea de combustibil care se întoarce în rezervor.

Funcția sa este aceea de a asigura o presiune adecvată a combustibilului la injectoarele de combustibil în orice situație. Pentru a înțelege pe deplin relevanța acestei componente, trebuie să aveți în vedere două fraze cheie: „presiune adecvată a combustibilului” și „în orice situație”.

Există situații de conducere care afectează în mod dramatic cerințele de presiune a combustibilului, în special accelerație largă (WOT- wide open throttle) și decelerarea bruscă (accelerația închisă).

Prima, accelerația WOT, necesită imediat toată puterea disponibilă de la motor. Unitatea de control electronică (ECU) va face totul pentru a îndeplini această cerere. Aceasta include creșterea duratei impulsului injectoarelor de combustibil la valoarea maximă. Acest lucru ar putea cauza o scădere a presiunii șinei injectorului de combustibil și, astfel, o întârziere uriașă în performanță. Regulatorul de presiune al combustibilului previne o astfel de situație prin blocarea parțială a liniei de retur a combustibilului care la rândul său menține presiunea corespunzătoare.

Al doilea scenariu, decelerarea bruscă, este tocmai contrariul. ECU poate opri în întregime injectoarele de combustibil care ar putea provoca o suprapresiune în șina de combustibil. În acest caz, regulatorul de presiune a combustibilului permite revenirea în exces a combustibilului la rezervorul de combustibil și, astfel, presiunea normală este păstrată.

Cum functioneaza un regulator de presiune?

Regulator de presiune - Ediagnoza

Regulatorul de presiune al combustibilului este format dintr-o diafragmă atașată pe o parte la un arc, iar pe cealaltă la o supapă cu bilă. Partea arcului este expusă la vidul motorului, în timp ce partea ventilului este conectată într-un capăt la șina injectorului de combustibil (intrarea combustibilului), iar cealaltă la linia de retur (ieșirea combustibilului).

În condiții normale (motorul oprit), arcul forțează diafragma în jos, închizând aproape supapa. Când motorul pornește, partea de vid a FPR (regulatorul de presiune) forțează diafragma să deschidă supapa și să lase combustibilul să se întoarcă în rezervor. Arcul este calibrat astfel încât presiunea combustibilului din șină să fie suficientă pentru necesitatea normală a injectoarelor de combustibil.

Când se produce o stare de accelerație larg deschisă, așa cum este descris mai sus, motorul își pierde scurt vacuumul, ceea ce permite ca arcul să forțeze diafragma să închidă linia de retur în jos și astfel să crească combustibilul disponibil pentru injectoare.

În timpul decelerației, vidul crește, forțând diafragma în sus și deschizând supapa mai mult decât în mod normal, scăzând presiunea din șina de combustibil la minim.

Regulatorul de presiune este o componentă de încredere, dar nu infailibila. Poate fi supusă uzurii, în mod special diafragma care se mișcă constant în jos și în sus.

Cum sa diagnosticati o problema cu regulatorul de presiune?

Efectuați o diagnoză auto singuri utilizând următoarele instrumente:

  • Un tester auto performant OBD II
  • Indicator de presiune de combustibil cu adaptoare adecvate
  • Măsurătoare de vid cu adaptoare adecvate
  • Pompă manuală de vid cu adaptoare adecvate

Etapele preliminare

Folosind un cititor de coduri OBDII, luați notă de orice cod de eroare prezent în memoria ECU. Pentru aceasta, trebuie doar să vă conectați cititorul de coduri și să porniți cheia de contact (motorul oprit), o stare cunoscută în general sub numele de KOEO. Acum că știți ce coduri au fost stocate în memorie, trebuie să le ștergeți. Acest lucru se face, de obicei, prin selectarea „codurilor clare” în instrumentul dumnevoastră.

Inspectie vizuala

Deconectați linia de vid a regulatorului de presiune a combustibilului și efectuați o inspecție vizuală a stării sale. Căutați semne de uzură sau deteriorare. Acordați o atenție deosebită posibilelor găuri din linia de vid. În mod ideal, ar trebui să se efectueze un test de vid cu ajutorul unei pompe de vid manuale.

Deconectați linia de vid și observați orice picurare de benzină provenită de la atunci ar trebui să înlocuiți piesa.

Teste de vid

Folosind adaptorul corespunzător, conectați manometrul și porniți motorul. Comparați valoarea de vid cu specificațiile OEM, iar dacă verificarea se încadrează în intervalul acceptat. O compresie scăzută a motorului, scurgeri de aer de admisie sau un timp incorect al motorului ar putea cauza un vid scăzut și, prin urmare, presiunea carburantului va fi mai mare decât în mod normal.

Folosind adaptorul corespunzător, conectați pompa manuală de vid la regulatorul de presiune. Aplicați vid în ordinea de 25-30 in-Hg. Urmăriți orice picurare de benzină în racordul de vid FPR. Înlocuiți regulatorul de presiune al combustibilului, dacă este necesar.

Folosind adaptorul corespunzător, conectați pompa manuală de vid la FPR. Aplicați vid în ordinea de 17 in-Hg. Conectați manometrul cu ajutorul adaptorului corespunzător. Porniți motorul și luați notă de presiunea combustibilului la ralanti. Acum urmăriți indicatorul de combustibil în timp ce creșteți vacuumul aplicat la FPR.

Presiunea combustibilului ar trebui să scadă în timp ce creșteți vidul. Cele mai multe pompe de vid au un buton de declanșare pentru a elibera vidul. Urmăriți cu atenție instrumentul de măsurare a carburantului în timp ce eliberați vidul. Presiunea ar trebui să crească și să rămână așa. Luați notă de toate citirile de presiune a combustibilului și comparați-le cu specificațiile OEM. Înlocuiți FPR dacă este necesar.

Cum schimbati un regulator de presiune stricat

De ce aveți nevoie pentru a efectua această procedură? Cititor de coduri OBD II, ochelari de protecție, mănuși de mecanică, șurubelniță și / sau cheie adecvate, iluminare adecvată (lanternă LED).

Asigurați-vă că întrerupătorul de contact este oprit și apoi deconectați bateria vehiculului. Detașarea terminalului negativ este de obicei suficientă.

Deconectați linia de vid a regulatorului de presiune a combustibilului, înlocuiți linia dacă observați o uzură excesivă.

Majoritatea motoarelor au un port de testare a presiunii combustibilului. Conectați manometrul de presiune a carburantului și folosiți supapa pentru a elibera presiunea. O metodă alternativă este utilizarea unei șurubelnițe pentru a elibera presiunea care atinge portul de testare. Aveți grijă dacă intenționați să faceți acest lucru, vehiculele moderne folosesc sisteme de înaltă presiune, ochelarii de protecție sunt foarte recomandați.

Majoritatea regulatoarelor de presiune a combustibilului sunt atașate la șina de alimentare cu combustibil cu ajutorul șuruburilor, dar, în funcție de vehicul, pot fi necesare alte unelte. Îndepărtați cu grijă regulatorul împingându-l afară pe șina de alimentare. Fiți atenți, multe vehicule necesită îndepărtarea întregii șine de combustibil pentru a accesa șuruburile regulatorului de presiune (FPR). Nu uitați să înlocuiți garnitura de etanșare a regulatorului dacă nu este inclusă cu noul FPR. Scoateți vehicul FPR și apoi instalați unul nou. Verificații de două ori dacă este cazul să fiți siguri că utilizați numărul corespunzător al piesei.

Folosind cititorul de coduri OBD II ștergeți memoria ECU pentru a preveni stocarea vreunui cod fals. Va trebui să intrați în modul KOEO pentru a face acest lucru.

După ce ați terminat acest procedeu, conduceți vehiculul pentru mai mult de 10 minute. Încercați să accelerați așa cum ați face în mod normal.

Concluzie

Unul dintre lucrurile pe care le puteți face pentru a verifica dacă aveți un regulator de presiune defect este să încercați să mirosiți uleiul și dacă miroase a combustibil înseamnă că există o problemă. Acest lucru este cauzat de o scurgere de combustibil provocată de un regulator defect. În afară de aceasta, alte simptome pe care le puteți observa includ pompa de combustibil, care produce un sunet precum un plâns puternic ori de câte ori încercați să porniți motorul și o scădere a kilometrajului comparativ cu consumul de combustibil. Așadar, aveți disponibile simptomele cele mai des întâlnite pe care le-ați putea observa ori de câte ori aveți probleme cu un regulator de presiune defect.

Articole recomandate

Care sunt cele mai bune testere auto multimarca in anul 2019 Sunteti in cautarea celui mai bun tester auto multimarca
Ce laptop imi trebuie pentru un service auto? Cu ceva timp in urma problema emisiilor provenite de la autovehiculele cu
La cati km se schimba distributia pe lant sau curea? Afla raspunsurile corecte de la mecanicii eDiagnoza.ro! Nu conteaza cate