Simptome caseta de directie DEFECTA! Afla de la partenerii mecanici de la eDiagnoza care sunt solutiile pentru o caseta de directie defecta!

Caseta de direcție funcționează ciudat? Dintre toate simptomele care pot indica o defecțiune a casetei de direcție este greu să aflați cauza principală. De unde puteți ști dacă există o problemă cu caseta de direcție? Vă vom prezenta modalități rapide și ușoare de a diagnostica aceste probleme și care sunt factorii care au dus la această situație.

Cum functioneaza caseta de directie?

Sistemul de direcție și pinioanele reprezintă acele componente ce se ocupă cu mișcarea volanului stânga-dreapta care este asigurată de mișcarea de stânga-dreapta a anvelopelor pentru a face o întoarcere a vehiculului. Coloana de direcție învârte o roată dințată și pe măsură ce aceasta se rotește, se conectează la angrenaje făcând mișcarea spre stânga și spre dreapta posibilă. Ceea ce reprezintă “puterea” în acest procedeu vine sub formă de lichid sub presiune existent în canalele de direcție care ajută conducătorul auto să rotească roțile mașinii. De asemenea, acest lichid păstrează totul la temperatura optimă și previne deteriorarea contactelor metalice. Ca orice alt sistem al vehiculului, sistemul de direcție se poate defecta în timp.

De ce sufera defectiuni caseta de directie?

Deși în general, aceasta reprezintă o componentă foarte rezistentă fiind realizată din oțel, de fapt este o situație destul de comună că sistemul de direcție al unei mașini să se strice. Din cauza amplasării sale, acesta este expus atât la temperaturi ridicate cât și joase făcând față tuturor tipurilor de elemente aflate sub mașină. Expunerea repetată la toți factorii rutieri pot deteriora bucșele și pot provoca o scurgere. Lichidul poate deveni contaminat, permițând că granule abrazive să se afla în angrenaje. Din păcate, nu puteți face prea mult pentru a evita aceste situații, însă verificarea preventivă mărește considerabil durata de viață a casetei de direcție. Mai exact, este bine să schimbați lichidul servodirecției la timp pentru o performanță și o fiabilitate maximă.

Caseta de directie este defecta? 7 simptome importante

În funcție de modelul de mașină pe care îl dețineți caseta de directe prezintă simptome mai mult sau mai puțin violente. Simptomele de casetă de direcție defectă pentru o mașină BMW/Golf4/ VW sunt diferite și se simt altfel în funcție de modelul mașinii și marca acesteia.

Reprezintă un lucru esențial ca întotdeauna să aveți grijă de buna funcționare a casetei de direcție și să o verificați în mod constant. Până la urmă, caseta de direcție defectă reprezintă unul dintre elementele esențiale care vă pot determina să vă pierdeți încrederea în autovehiculul vostru, rămânând îngrijorați de siguranța pe care v-o oferă mașina. Pentru a fi siguri că sunteți în siguranță și că mașina voastră poate face față cu succes traficului, acestea sunt câteva simptome pe care merită să le testați pentru a realiza când caseta de directe începe să se strice.

  1. Carcasa de direcție nu este constantă
  2. Acesta reprezintă un simptom care ar putea fi rezultatul unei probleme privind caseta de direcție. Pierderea direcție și faptul că nu este constantă ar putea fi de asemenea cauzată și de o problemă cu alinierea roților, deci merită să căutați și alte simptome pentru a confirma dacă problema vine cu adevărat de la caseta de direcție. Mașină se va deplasa cu o viteză mică și/sau mare iar astfel ar putea provoca uzura neobișnuită a anvelopei.

  3. Vibrația sau alunecarea roții la întoarcere
  4. Dacă volanul vibrează atunci când mașina are o viteză mare merită să verificați caseta de direcție. Mai mult decât atât, vibrația existentă poate face dificil controlul vehiculului în special când viteza este mare. Acest situație se poate dovedi a fi cu adevărat periculoasă.

  5. Volanul prea slab/ prea dur
  6. Odată cu vibrațiile, modul în care simțiți volanul este, fără îndoială, cel mai clar indicator referitor la starea casetei de direcție.Modul în care simțiți volanul reprezintă un indicator serios iar automat și dacă direcția se schimbă dramatic. Poate volanul devine mult mai dur fie mult mai slab într-o astfel de situația merită cu siguranță să verificați vehiculul cu ajutorul unui instrument pentru diagnosticarea problemelor performant.

  7. Lichidul de direcție
  8. Este important să țineți cont întotdeauna dacă lichidul de servodirecție prezintă semne care ar putea indica o problemă. Dacă există scurgeri, se va simți un miros de ulei ars în cazul în care servodirecția a fost supra încălzită. Cu toate acestea, există și semne vizuale care indică o problemă. Observați dacă lichidul este spumat sau decolorat.

  9. Punctul nemișcat
  10. Dacă caseta de direcție nu răspunde între unghiul de la ora 11 și un alt unghi atunci când roțile sunt îndreptate direct, așa numitul punct de amortizare, sugerează că este o problemă cu caseta de direcție. Trebuie să monitorizați această situație pentru a vă asigura că problema nu se va deteriora.

  11. Zgomote
  12. Dacă mașina face mult prea multe zgomote, acest lucru ar putea indica o problemă cu caseta de direcție. Dacă auziți sunete precum un clic constant, zdrobiri, zgâlțâieli, ar trebui să vă îngrijoreze starea sistemul de direcție iar acestea reprezintă indicii clare că există o problemă majoră.

    Pentru a evita aceste probleme, ori de câte ori vă verificați mașina verificați și sistemul de direcție pentru a vă asigura că funcționează bine și sunteți în siguranță. Puteți verifica foarte ușor starea generală a mașinii cu ajutorul unui tester de diagnoză performant pe care îl puteți folosi fără a avea nevoie de cunoștințe în domeniu.

Modalitatile prin care puteti diagnostica caseta de directie

O caseta de directie defecta poate fi diagnosticata cu ajutorul unui tester auto sau scaner auto performant. In functie de marca autovehiculului pe care doriti sa0l diagnosticati puteti opta pentru urmatoarele variante:

  • Produsele recomandate pentru Dacia/ Renault:
  • CAN Clip PRO - ediagnoza
    Cel mai bun pret -> CAN CLIP PRO (tester reprezentanta)

    Ofera o diagnoza profesionala pentru toata gama de autovehicule Renault si Dacia.

    Detine multe functii avansate specifice testerelor de reprezentanta. Toate acestea sunt disponibile in program.

    Poate fi instalat pe orice PC/laptop cu sistem de operare Windows XP/7

    Detine meniu in limba roman.

  • Produsele recomandate pentru Mercedes:
  • MB Star C4 - Ediagnoza


    Cel mai bun pret VCDS 18.2 Romana

    Este un produs de diagnoza cu functii avansate, 100% original

    Este FULL ACTIVAT si disponibil in limba romana

    Puteti testa usor toate modulele autovehiculului

    Cele mai importante functii de testare

    VAS 6154 PLUS - Ediagnoza
    VAS 6154 PLUS

    Ofera suport UDS

    Ofera codari si adaptari avansate

    Permite vizualizarea parametrilor in timp real

    Utilizeaza cele mai cunoscute protocoale de comunicare

  • Produsele recomandate pentru Opel
  • OP COM Pro
    Cel mai bun pret OP COM Pro

    Poate activa diverse functii si componente

    Reseteaza intervale de service

    Este un instrument usor de utilizat

    Functii de diagnosticare si caracteristici puternice

    FVDI Abrites Commander - Ediagnoza
    Cel mai bun pret FVDI Abrites

    Detine caracteristici si functii performante la un pret accesibil

    Va ofera testari auto rapide, complexe si corecte avand in raport calitate-pret greu de egalat

    Beneficiati de functii speciale precum cele de citire si scriere EEPROM, corectarea kilometrajului si multe altele

  • Produsele recomandate pentru BMW
  • Interfata diagnoza BMW ISTA - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Interfata diagnoza BMW ISTA

    Ofera suport double K-line.

    Ofera functii avansate si codari pentru toate modelele produse de BMW.

    Poate fi folosit cu mai mutle softuri mult mai performante.

    BMW COM NEXT - Ediagnoza
    COM Next – Tester reprezentanta BMW

    Functioneaza cu orice masina BMW incepand cu anul 1985 pana in prezent.

    Cu ajutorul acestui instrument puteti efectua diagnoza pentru toate modulele masinii. In plus, detine functia multiplexor.

    Functioneaza pe orice model de BMW incepand cu anul 1985 inclusiv motociclete, BMW, Mini si Rolls Royce.

    Pachet complet diagnoza BMW ICOM NEXT - Ediagnoza
    Cel mai bun pret Pachet complet diagnoza BMW ICOM NEXT

    Este un tester de reprezentanta care va ofera functii si caracteristici puternice

    Vine impreuna cu un laptop de diagnoza Dell E5430

    Detine un Hard Disk Kingston 480 GB cu softul ISTA/p respectiv ISTA/d 2018

  • Produsele recomandate pentru Citroen/ Peugeot
  • Lexia 4 - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Lexia 4

    Acesta este un instrument de diagnoza folosit de dealeri pentru autoturisme si autoutilitare Peugeot si Citroen

    Este compatibil cu majoritatea modelelor fabricate de Peugeot si Citroen

    Lexia 4 functioneaza cu modele fabricate pana in anul 2012

    Poate fi utilizat pentru toate functiile de reprezentanta

    Lexia 7 - Ediagnoza
    Cel mai bun pret -> Lexia 7

    Indeplineste toate functiile testerului original – functii de reprezentanta

    Permite efectuarea unei diagnoze complete pe toate modelele incepand cu anul 1995

    Citeste datele de identificare ale autoturismului/ afiseaza complet datele de identificare/ citeste codurile de eroare/ afiseaza date in timp real si multe altele

  • Produsele recomandate pentru Ford
  • Tester diagnoza Ford-Mazda ELS - Ediagnoza
    Cel mai bun pret -> Tester diagnoza Ford-Mazda ELS

    Lucreaza foarte bine cu soft-urile care suporta protocolul J2534

    Suporta toate caracteristicile speciale ale producatorului transformandu-l intr-un tester auto puternic

    Puteti executa multe proceduri de diagnosticare de service

    VCM IDS - Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – VCM IDS – Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover

    Este cel mai performant tester pentru diagnoza autovehiculelor Ford – Mazda – Jaguar- Land Rover

    Ofera o identificare automat a autovehiculelor

    Acceseaza toate calculatoarele de pe vehicul

    Parametrii selectati pot fi vizualizati in format grafic si pot fi imprimate ulterior

     Lonsdor ST- P181 – Tester diagnoza Porsche - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Lonsdor ST- P181 – Tester diagnoza Porsche

    Detine functii performante si este un produs indispensabil pentru toti posesorii Porsche

    Acest instrument va ajuta sa reduceti considerabil deteriorarea motorului, a bateriei si a bujiilor

    Este un dispozitv usor de utilizat, are un design curat, simplu si este usor de transportat datorita dimensiunilor reduse

    Nu aveti nevoie de cunostinte de specialitate pentru a utiliza acest instrument

    1. Principiile de funcționare
    2. Înainte de a putea rezolva o problemă trebuie să înțelegem elementele de bază ale modului în care funcționează sistemul de direcție al autovehicului pe care îl conduceți. Totul pornește de la pompa sistemului de servodirecție care poate genera o presiune hidraulică de până la 2000 psi. Această presiune hidraulică este măsurată de un cilindru a direcție printr-o supapa de control a presiunii transmisiei de direcție. La autovehiculele moderne, atât cilindrul, cât și supapa sunt integrate în ansamblul mecanismul.

      Cele mai multe sisteme de direcție încorporează o bară de torsiune în arborele de intrare al angrenajului, ceea ce permite să aibă loc o ușoară deformare în arbore pe măsură ce presiunea este aplicată volanului. Când bara de torsiune este conectată la supapa de comandă a roții de direcție, viteza și totodată cantitatea uleiului în cilindrul auxiliar de direcție variază în funcție de deformarea din bara de torsiune a arborelui de direcție. Unele sisteme includ, de asemenea, un disc la fiecare capăt al pinionului de direcție sau al angrenajului melcat. Unul din discurile de reacție se comprimă pe măsură ce cuplul se aplică volanului pe măsură ce schimbătorul de direcție modifică orientarea. Aici din nou, supapa de comandă a direcției răspunde la mișcarea pinionului de direcție pentru a ajuta la modificarea cantității de ulei din cilindrul de asistență.

    3. Abordarea sistemelor
    4. Atunci când credeți că există o problemă privind servodirecția, este important să țineți cont de întregul sistem de direcție. Dacă, de exemplu, pompa de direcție este uzată, sistemul hidraulic al sistemului vă fi probabil plin de particule metalice. Furtunurile de direcție uzate pot elimina în mod similar materialul în fluxul de ulei, ceea ce poate provoca probleme în controlul volanului datorită blocării porturilor supapei de comandă a direcției. Furtunurile deteriorare pot de asemenea, dezvolta defecțiuni interne de tensiune după ce au fost reinstalate. Este întotdeauna mai bine să optați pentru furtunuri noi pentru a funcționa foarte bine cu noua pompă de servodirecție sau cu suportul de direcție. De asemenea, este necesară și o spălare a sistemul atunci când o componentă majoră a fost înlocuită.

    5. Testul de performanță “Dry – Park”
    6. Acest test se realizează numai cu roțile din fata prezente pe sol. După pornirea motorului verificați dacă volanul se mișcă sau există o mișcare în volan atunci când motorul pornește. Stați în afara vehiculului și rotiți volanul. Dacă există un joc în volan sau dacă auziți zgomote este clar că sistemul de servodirecție necesită un plus atenție.
      Dacă se detectează mișcare, transmisia servodirecției ar putea să fi dezvoltat o asistare inegală a direcției.

      Este necesar ca apoi să verificați modul în care se realizează alimentarea cu lichid. Dacă modalitatea prin care primește lichid este neregulată, este cazul să inspectați nivelul lichidului din pompa servodirecției și verificați și starea curelei de transmisie.

      Dacă lichidul este scăzut, căutați scurgeri la pompă, la furtunuri sau la garnituri. Dacă cureaua este uzată, aceasta trebuie înlocuită.

      Când rotiți volanul de mai multe ori imediat ar trebui să se se simtă reacția la schimbările de direcție. Dacă mutarea de la dreapta la stânga nu este egală, sistemul robinetului de comandă al roții de direcție ar putea fi defect.

      Dacă există joc excesiv în volan, verificați articulația universală a arborelui de direcție, mecanismul de direcție, dispozitivele de susținere a direcției și sistemul de direcție, pentru a depista dacă există semne de uzură. Inspectați întotdeauna îmbinarea universală pentru a verifica dacă există uzură și șuruburi desprinse.

      Întrucât un sistem de asistență variabilă răspunde la viteza vehiculului și la alte condiții de conducere, diagnosticarea variază în funcție de instrumentul pe care îl utilizați. Un instrument performant pentru diagnosticarea problemelor mașinii vă oferă date complete și corecte. Verificați întotdeauna codurile stocate și verificați în meniul instrumentului de scanare datele disponibile și testele de performanță pentru a le analiza.

    7. Controlul pompei de direcție
    8. Începeți întotdeauna verificând nivelul lichidului servodirecției deoarece pompa de direcție reprezintă inima sistemului de servodirecție. Dacă nivelul este scăzut, am putea presupune că sistemul pierde lichid. Apoi, este important să verificați culoarea și vâscozitatea fluidului. Culoarea normală este de obicei roșie sau aprinsă. Fluidul cu aspect ciudat poate indica faptul că furtunurile se deteriorează sau că pompa servodirecției este uzată. Dacă lichidul este extrem de vâscos, acesta ar putea fi contaminat cu ulei de motor sau cu alt lubrifiant. Dacă lichidul are un miros ciudat, este posibil ca dintr-o greșeală să se fi adăugat lichid de frână în rezervor.
      Oricare ar fi situația, în cazul în care lichidul pare contaminat, sistemul necesită o spălare temeinică pentru a corecta această situație.

      Deși este o situație rară, există posibilitatea unei scurgeri în cilindrul sistemului de direcție care se deteriorează pe măsură ce lichidul se încălzește. În această situație, este recomandată testarea la presiune a pompei de direcție. Desigur, obținerea accesului la racordurile hidraulice de înalta presiune la pompa servodirecției sau le mecanismul de direcție poate fi dificilă, dar nu chiar imposibilă, mai ales la motoarele moderne. Pentru a efectua această operațiune este de preferat să aveți la îndemână specificațiile producătorului.

    9. Inspecția elementelor de direcție
    10. Transmisiile convenționale sunt extrem de fiabile iar majoritatea defecțiunilor implică scurgeri în jurul arborelui de direcție și a etanșărilor axului sectorului. În cazul în care mașina are un kilometraj mai mare este posibil că transmisia să fie ușor uzată și necesită reglarea arborelui sectorului pentru a elimina redarea excesivă a volanului.

      Cu motorul în funcțiune și cu puțin ajutor pentru a se efectua rotirea volanului, observați jocul arborelui de direcție. Trebuie de asemenea, să urmăriți mișcarea în arborele de ieșire. Arborele sectorului va avea tendința de a se deplasa înainte și înapoi, pe măsură ce volanul se vă mișcă încet stânga – dreapta.

      În majoritatea cazurilor, o reglare simplă a arborelui vă readuce funcționarea normală.

    11. Inspecția pionilor și a suportului
    12. Cu autovehiculul ridicat și anvelopele poziționate la ora 9 și ora 3 rotiți roata în interior și în exterior. În cazul în care se aude un zgomot de mișcare, la capătul interior al tijei de legătură este probabil o defecțiune unde se conectează la suportul de direcție. În timp ce verificați suportul de direcție, verificați scurgerea uleiului.

      În cazul în care portbagajul este plin de ulei, la etanșările care au scurgeri și suportul au nevoie deînlocuire. De asemenea, din cauza celor prezentate anterior este important să verificați dacă și suportul prezintă semne de deteriorare.

    Concluzii

    Să aveți un autovehicul într-o stare bună de funcționare presupune testarea autovehicului în mod regulat. De asemenea, fiți pregătiți pentru oricare dintre semnele de avertizarea menționate mai sus, astfel veți avea șanse mai mari să găsiți și să remediați o problemă de direcție înainte să devină o problemă costisitoare și totodată periculoasă. Aici găsiți cele mai performante instrumente pentru testarea mașinii care vă vor ajuta să aveți mașina ca nouă pentru o perioadă lungă de timp.

    Articole recomandate

    Simptome regulator de presiune DEFECT? + 9 cele mai frecvente cauze + solutii practicate de mecanicii auto
    Regulatorul de presiune al combustibilului este o componentă importantă a sistemului de alimentare cu combustibil. Dacă autovehiculul vostru nu pornește
    Citeste mai mult
    Simptome bobina de inductie DEFECTA! Afla cele mai frecvente cauze care cauzeaza defectarea piesei si cum poti remedia problema RAPID
    Bobina de inducție reprezintă una din cele mai importante componenente ale unui motor. Aceasta este responsabilă pentru furnizarea energiei necesare
    Citeste mai mult
    De ce am nevoie de un tester auto? Cum functioneaza si ce implica testarea auto?
    Un cititor de coduri va ofera cea mai usoara modalitate de a citi si de a sterge codurile de eroare
    Citeste mai mult