Simptome bobina de inductie DEFECTA! Afla cele mai frecvente cauze care cauzeaza defectarea piesei si cum poti remedia problema RAPID

Bobina de inducție reprezintă una din cele mai importante componenente ale unui motor. Aceasta este responsabilă pentru furnizarea energiei necesare pentru arderea combustibilului la intrarea în cilindrii motorului. O bobină de inducție necorespunzătoare sau defectă poate crea un dezastru și vă poate lasă chiar și cu mașină pe marginea drumului.

Bobina de inducție defectă prezintă o serie de simptome destul de clare. Dintre simptomele cele mai evidente pe care le include fac parte erorile motorului și o putere scăzută mai ales la vitezele mai mari.

Din fericire bobina de inducție defectă prezintă o serie de simptome care pot fi ușor de recunoscut mai ales dacă beneficiați de instrumentele potrivite pentru testare.

Ce este o bobină de inducție?

Bobina de inducție reprezintă inima sistemului de aprindere. Este datoria noastră să asigurăm o aprindere corectă pentru a genera energia solicitate de bujii. O bobină de inducție slabă nu vă putea să își îndeplinească misiunea, consecința fiind lipsa scânteii. Dar cum vă puteți da seama dacă o bobină de inducție este slabă sau defectă?

Exista mai mulți factori care determină cantitatea de energie necesară pentru a crea arcul electric în bujie. Printre acestea se numără și compresia motorului, raportul aer-combustibil, temperatura camerei de ardere, calibrarea bujiilor și multe altele.

De-a lungul anilor, producătorii de autovehicule s-au concentrat pe dezvoltarea motoarelor pentru a fi mult mai eficiente. Aceștia creează motoare cu niveluri mai ridicate de comprimare și livrare mai redusă a combustibilului. Aceste schimbări au necesitat din ce în ce mai multa energie din sistemul de aprindere. În consecință, prin acest procedeu motoarele monobloc au fost puțin lăsate în urmă, deschizând calea către sistemele cu mai multe bobine.

În prezent, cel mai comun sistem multi-bobina este cunoscut sub numele de Coil-On-Plus (COP). Acest design special este format dintr-o bobină de aprindere pe cilindru. Fiecare bobină este atașată direct de bujie, ceea ce contribuie la eliminarea pierderilor electrice din firele bujiilor. Bineînțeles, cu excepția cazului în care se prevede astfel însă aici facem referire la situația în care vehiculul utilizează un sistem COP.

Care sunt cele mai cunoscute 11 simptome care anunță o bobină de inducție defectă?

Așa cum am precizat la începutul articolului, bobina de inducție reprezintă o componentă esențială pentru a se putea realiza o combustie adecvată.

Simptomele pe care le prezintă bobina de inducție defectă diferă, iar uneori sunt mai violente și totodată mai ușor de sesizat alteori trebuie realizată o analiză mult mai amănunțită pentru a depista cauza problemei. De exemplu simptomele ce indică o bobină de inducție defectă pentru o mașină Logan/ Golf 4/Opel Astra G/BMW/Fiat Punto / CorsaC/Ford Focus/ VW Polo sunt diferite de la model la model și pot fi mai mult sau mai puțin evidente.

Pentru a afla mai ușor dacă problema mașinii voastre pornește de la o bobină de inducție defectă, acordați atenția necesara simptomelor prezente si folositi un tester auto sau scaner auto potrivit pentru marca autovehiculului pe care doriti sa-l testati.

  • Produsele recomandate pentru Dacia/ Renault:
  • CAN Clip PRO - ediagnoza
    Cel mai bun pret -> CAN CLIP PRO (tester reprezentanta)

    Ofera o diagnoza profesionala pentru toata gama de autovehicule Renault si Dacia.

    Detine multe functii avansate specifice testerelor de reprezentanta. Toate acestea sunt disponibile in program.

    Poate fi instalat pe orice PC/laptop cu sistem de operare Windows XP/7

    Detine meniu in limba roman.

  • Produsele recomandate pentru Mercedes:
  • MB Star C4 - Ediagnoza


    Cel mai bun pret VCDS 18.2 Romana

    Este un produs de diagnoza cu functii avansate, 100% original

    Este FULL ACTIVAT si disponibil in limba romana

    Puteti testa usor toate modulele autovehiculului

    Cele mai importante functii de testare

    VAS 6154 PLUS - Ediagnoza
    VAS 6154 PLUS

    Ofera suport UDS

    Ofera codari si adaptari avansate

    Permite vizualizarea parametrilor in timp real

    Utilizeaza cele mai cunoscute protocoale de comunicare

  • Produsele recomandate pentru Opel
  • OP COM Pro
    Cel mai bun pret OP COM Pro

    Poate activa diverse functii si componente

    Reseteaza intervale de service

    Este un instrument usor de utilizat

    Functii de diagnosticare si caracteristici puternice

    FVDI Abrites Commander - Ediagnoza
    Cel mai bun pret FVDI Abrites

    Detine caracteristici si functii performante la un pret accesibil

    Va ofera testari auto rapide, complexe si corecte avand in raport calitate-pret greu de egalat

    Beneficiati de functii speciale precum cele de citire si scriere EEPROM, corectarea kilometrajului si multe altele

  • Produsele recomandate pentru BMW
  • Interfata diagnoza BMW ISTA - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Interfata diagnoza BMW ISTA

    Ofera suport double K-line.

    Ofera functii avansate si codari pentru toate modelele produse de BMW.

    Poate fi folosit cu mai mutle softuri mult mai performante.

    BMW COM NEXT - Ediagnoza
    COM Next – Tester reprezentanta BMW

    Functioneaza cu orice masina BMW incepand cu anul 1985 pana in prezent.

    Cu ajutorul acestui instrument puteti efectua diagnoza pentru toate modulele masinii. In plus, detine functia multiplexor.

    Functioneaza pe orice model de BMW incepand cu anul 1985 inclusiv motociclete, BMW, Mini si Rolls Royce.

    Pachet complet diagnoza BMW ICOM NEXT - Ediagnoza
    Cel mai bun pret Pachet complet diagnoza BMW ICOM NEXT

    Este un tester de reprezentanta care va ofera functii si caracteristici puternice

    Vine impreuna cu un laptop de diagnoza Dell E5430

    Detine un Hard Disk Kingston 480 GB cu softul ISTA/p respectiv ISTA/d 2018

  • Produsele recomandate pentru Citroen/ Peugeot
  • Lexia 4 - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Lexia 4

    Acesta este un instrument de diagnoza folosit de dealeri pentru autoturisme si autoutilitare Peugeot si Citroen

    Este compatibil cu majoritatea modelelor fabricate de Peugeot si Citroen

    Lexia 4 functioneaza cu modele fabricate pana in anul 2012

    Poate fi utilizat pentru toate functiile de reprezentanta

    Lexia 7 - Ediagnoza
    Cel mai bun pret -> Lexia 7

    Indeplineste toate functiile testerului original – functii de reprezentanta

    Permite efectuarea unei diagnoze complete pe toate modelele incepand cu anul 1995

    Citeste datele de identificare ale autoturismului/ afiseaza complet datele de identificare/ citeste codurile de eroare/ afiseaza date in timp real si multe altele

  • Produsele recomandate pentru Ford
  • Tester diagnoza Ford-Mazda ELS - Ediagnoza
    Cel mai bun pret -> Tester diagnoza Ford-Mazda ELS

    Lucreaza foarte bine cu soft-urile care suporta protocolul J2534

    Suporta toate caracteristicile speciale ale producatorului transformandu-l intr-un tester auto puternic

    Puteti executa multe proceduri de diagnosticare de service

    VCM IDS - Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – VCM IDS – Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover

    Este cel mai performant tester pentru diagnoza autovehiculelor Ford – Mazda – Jaguar- Land Rover

    Ofera o identificare automat a autovehiculelor

    Acceseaza toate calculatoarele de pe vehicul

    Parametrii selectati pot fi vizualizati in format grafic si pot fi imprimate ulterior

     Lonsdor ST- P181 – Tester diagnoza Porsche - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Lonsdor ST- P181 – Tester diagnoza Porsche

    Detine functii performante si este un produs indispensabil pentru toti posesorii Porsche

    Acest instrument va ajuta sa reduceti considerabil deteriorarea motorului, a bateriei si a bujiilor

    Este un dispozitv usor de utilizat, are un design curat, simplu si este usor de transportat datorita dimensiunilor reduse

    Nu aveti nevoie de cunostinte de specialitate pentru a utiliza acest instrument

    1. Martorii din bordul mașinii
    2. Datorită rolului sau esențial în sistemul de aprindere, este de așteptat ca martorii din bord să se aprindă după câteva cicluri de conducere cu o bobină de inducție deteriorată.

    3. Consum crescut de combustibil
    4. Fără energia necesară, procesul de ardere nu va fi eficient și va exista o evidentă creștere semnificativă a consumului de combustibil. Trebuie menționat că o creștere a consumului de combustibil poate fi cauzată și de un senzor MAF defect sau de filtrele murdare precum filtrul de combustibil.

    5. Dificultăți în timpul pornirii motorului
    6. În funcție de numărul de bobine defecte, puteți întâmpina dificultăți la pornirea motorului. Pornirea greoaie a motorului poate fi provocată și de alte probleme legate de sistemul electric, cum ar fi bateria, deci este de preferat să eliminați aceste probleme.

    7. Posibile erori ale motorului
    8. Din cauza lipsei de energie necesară și din cauza degradării constante va fi afectat procesul de aprindere care la rândul său va afecta performanța generală a motorului.

    9. Oprirea motorului în timpul accelerării.
    10. Puterea din motor este direct proporțională cu numărul de bujii defecte. În situația în care problema este foarte gravă, se vă simți o lipsă severă de putere în timpul accelerației. Acest lucru poate fi cauzat și de problemele cu injectoarele, deci merită să eliminați și această variantă.

    11. Ezitarea motorului în timpul accelerării
    12. Având în vedere numărul de bobine defecte, motorul va simți o lipsă acută de putere, în special în timpul accelerației. Acest lucru poate fi cauzat chiar și de diferitele probleme cu injectoarele iar acest lucru îl veți simți cel mai bine în timpul accelerație. Pentru a elimina și posibilitatea unei probleme cu injectoarele este de preferat să analizați și această variantă.

    13. Mini-explozii
    14. Particulele de combustibil nu vor arde în camera de combustie așa cum o fac de obicei și vor intra în țevile de eșapament cu o încărcătură mare de energie. Această energie va fi dezlănțuită sub formă de mini-explozii.

    15. Emisii crescute
    16. O bobină de inducție care funcționează cu greutate va crește emisiile, în special emisiile de hidrocarburi, ceea ce ar putea fi o problemă pentru mediul înconjurător în special cei care locuiesc într-o zonă care efectuează controale periodice pentru astfel de probleme.

    17. Miros de gaz din conducta de evacuare
    18. Nerespectarea arderii combustibilul în camera de combustie vă determina un miros spontan de gaz care provine de la conducta de eșapament.

    19. Opriri neașteptate
    20. Dacă autovehiculul începe să se oprească în timp ce conduceți, această situație ar putea fi legată de bobina de inducție. Uneori, acest lucru se întâmplă atunci când sunteți deja oprit și alteori se va întâmplă pe măsură ce vă mișcați. Dacă bobina începe să se răcească, va trimite curenți electrici neregulați la bujii. De asemenea, puteți conduce în mod normal, fără să existe probleme și apoi să întâmpinați probleme mai târziu.

    21. Sunete puternice
    22. Dacă încercați să porniți motorul și auziți un zgomot ciudat, repulsiv, în mod repetat atunci este posibil să vă confruntați cu o erupție a motorului care poate fi atribuită bobinelor de inducție necorespunzătoare. Încă mai puteți conduce vehiculul, dar veți auzi o mulțime de zgomote ciudate și chiar veți simți o senzație de înțepenire atunci când veți accelera vehiculul.

    Cum funcționează o bobină de inducție?

    În termeni practici, o bobină de inducție este un transformator. Aceasta recepționează tensiunea bateriei pe bobina primara, iar când curentul este întrerupt, câmpul magnetic se prăbușește, provocând o ieșire cu o tensiune imensă pe bobina secundară.

    Bobinele de aprindere moderne au tensiuni de ieșire mai mari de 45.000 de volți, capabile să aprindă amestecul slab al sistemelor de injecție a combustibilului.

    Spre deosebire de sistemele tradiționale de aprindere monobloc, pe sistemele COP actuale, unitatea de control electronică este responsabilă de activarea fiecărei bobine în parte atunci când acest lucru este necesar. Majoritatea conectorilor electronici COP constau din trei fire: unul pentru masă, unul pentru tensiunea bateriei și unul pentru semnalul de activare a ECU-ului. Nu este un lucru neobișnuit ca toate cele trei fire să se conecteze direct la ECU, deoarece mai mult modele includ monitorizare curentă pentru fiecare bobină.

    Cum puteți diagnostica o bobină de inducție defectă?

    Pentru a executa o asemenea operațiune trebuie să aveți câteva cunoștințe de bază privind măsurile de siguranță în timp de lucrați cu un vehicul. În funcție de tipul de bobine de inducție instalate pe autovehiculul vostru, este posibil să aveți nevoie de unul sau mai multe dintre următoarele instrumente. Un cititor de coduri profesional OBD II, multimetru digital (DMM), tester auto care vă oferă date în timp real , analizatoare de aprindere pentru inducție.Utilizând aceste instrumente veți putea afla cu ușurință dacă simptomele prezente trădează o problemă cu bobina de inducție.

    1. Etape preliminare
    2. Folosind un cititor de coduri OBD 2, analizați cu atenție orice cod de eroare prezent în memoria ECU, folosind un tester auto profesional care vă ajută să aflați informațiile necesare. Pentru această etapă tot ce trebuie să faceți este să conectați cititorul de coduri și să porniți cheia de contact (motorul oprit).

      Acum că ați aflat ce coduri au fost stocate în memorie, trebuie să le ștergeți. Acest lucru se face, de obicei, prin selectarea codurilor din instrumentul pe care îl folosiți.

      Deconectați cititorul de coduri OBD II și porniți motorul, această stare este cunoscută în general sub numele de KOER (Key on Engine Running). Dacă martorii din bordul mașinii se aprind, opriți motorul și continuați diagnosticare. Dacă luminile de verificare rămân închise, conduceți vehiculul timp de 5-10 minute. Dacă luminile rămân oprite, este posibil să aveți o problemă intermitentă. Dacă luminile de avertizare sunt aprinse în timpul ciclului de conducere continuați cu procesul de diagnosticare.

    3. Inspecția vizuală
    4. Efectuați inspecția vizuală minuțioasă a firelor din fiecare bobină. Căutați firele arse, deteriorate sau corodate. Acordați o atenție deosebită eventualelor șuruburi care nu se află într-o stare bună sau circuitelor deschise produse de o izolație defectuoasă.

      Acum este necesar să efectuați o inspecție vizuală amănunțită a fiecărui conector de bobină. Asigurați-vă că cheia din contact nu este deschisă și deconectați fiecare conector al cablajului bobinei. Căutați defecțiuni de tot felul, conexiuni slabe, urme de coroziune sau orice alt lucru poate vă poate indica o posibilă conexiune greșită.

      Pentru a verifica starea bobinelor, vă trebui să fie scoasă fiecare bobină din motor. Efectuați o inspecție vizuală meticuloasă a fiecărei bobine. Căutați bobine arse, deteriorate sau crăpate. În plus, acordați o atenție deosebită semnelor de apă, ulei sau umiditate. Orice lichid care vine în contact cu bobina o vă deteriora foarte repede. Este de preferat să rezolvați această situație cât mai repede.

      Înainte de a continua cu următoarea etapă trebuie să rezolvați toate problemele apărute până acum.

    5. Testele electrice
    6. Pentru a efectua această operațiune aveți nevoie de un multimetru digital (DMM). Consultați schema de conexiune corespunzătoare și identificați terminalul corespunzător liniei. Pentru a măsura tensiunea de alimentare, va trebui să intrați în modul KOEO (Key on Engine Off) și rotiți multimetrul digital în modul de testare tensiune. După ce ați efectuat măsurătoarea, dacă valoarea este mai mică de 90% din tensiune bateriei, vă trebui să verificați întreaga linie de la bobină până la ECU.

    7. Testarea cu un instrument profesional
    8. Un instrument de scanare care va poate oferi informații în timp real este exact ceea ce aveți nevoie pentru această etapă. Un tester auto vă ajută să diagnosticați bobinele defecte. Selectați modul de date în timp real și căutați valorile dorite. În mod ideal, niciun cilindru nu ar trebui să raporteze probleme legate de aprindere. Dacă un anumit cilindru are un număr mare de goluri, puteți suspecta că acest lucru este cauzat de injecția de combustibil, a bujiei sau a bobinei de inducție întrucât acestea sunt cele mai probabile cauze.

      Unii producători de instrumente de diagnoză introduc teste speciale sau teste funcționale pentru bobinele de aprindere. Urmați instrucțiunile care vă sunt oferite de instrumentul de testare pentru a finaliza operațiunea.

    9. Testele directe pentru bobina de inducție
    10. Pentru a efectua aceste teste este necesar un analizator de aprindere prin inducție. Folosind un analizator de aprindere tip inductiv puteți testa activitatea bobinei în timp real. În funcție de modelul testerului, puteți verifica activarea bobinei de aprindere, vechimea aproximativă, tensiunea de ieșire a bobinei și puteți obține chiar graficul modelului bobinei de aprindere. Marele avantaj al acestui instrument este că trebuie doar să alegeți bobina pe care doriți să o testați. Este mult mai ușor să utilizați tehnologia inductivă (principiul electric care acționează bobine de aprindere), astfel este cel mai practic mod de a testa rapid și precis sistemele COP.

    Cum puteți înlocui o bobină de inducție defectă ?

    Aceste părți din sistemul COP sunt de obicei situate deasupra fiecărei bujii de pe capacul supapei. Aveți nevoie de o serie de instrumente pentru a efectua acest procedeu. Cititor de coduri OBD II, ochelari de protecție, mănuși de protecție, șurubelnițe potrivite, lumina adecvată utilizând o lanternă.

    • Asigurați-vă că contactul este oprit și apoi deconectați bateria vehiculului. Detașarea terminalului negativ este de obicei suficientă.
    • Este necesar să scoateți conectorul bobinei. Această etapă poate fi dificilă pentru unele modele. În general, conectorul are o bandă de plastic pe care trebuie să o împingeți. Dar, în multe cazuri, există o mică clemă de siguranță care trebuie îndepărtata mai întâi cu ajutorul unei șurubelnițe adecvate.
    • Scoateți bobina.Majoritatea sistemelor folosesc un capac din plastic pentru a proteja bobinele. Ridicați capacul folosind instrumentul corespunzător pentru a scoate bobina. De obicei bobinele sunt atașate cu doua șuruburi.
    • Instalați noua bobină. Scoateți bobina veche și apoi instalați bobina nouă. Verificați de două ori dacă folosiți numărul corespunzător piesei.
    • Conectați din nou bobina și bateria. După ce ați terminat toată operațiunea puteți reconecta bobina cu tot cu clemele de siguranță și apoi borna bateriei.
    • Urmează să ștergeți memoria DTC. Folosind cititorul de coduri OBD II ștergeți memoria ECU pentru a preveni stocarea oricăror coduri false. Pentru a face acest lucru este necesar să intrați în modul KOEO
    • La final efectuați ciclul de conducere. După ce ați terminat cu totul, conduceți vehiculul timp de mai mult de 10 minute. Încercați să accelerați așa cum ați face în mod normal.

    Articole recomandate

    testere auto - masini eletrice - hibrid
    Facem tot posibilul sa va oferim cele mai relevante informatii din domeniul auto pentru a alege masina potrivita si pentru
    Ce este un ambreiaj? Cum funcționează un ambreiaj? Înainte să diagnosticați problema la ambreiaj, trebuie să știți ce este un
    Un cititor de coduri va ofera cea mai usoara modalitate de a citi si de a sterge codurile de eroare