Aerul conditionat al masinii nu mai functioneaza? Afla Cauze + Solutii

Ce defecte poate avea aerul conditionat auto?

Cauza cea mai probabila din cauza careia aparatele de aer conditionat ale masini nu mai racesc asa cum trebuie se intampla ca de cele mai multe ori sa fie din cauza agentului refrigerant. Daca acesta se pierde printr-un compresor care nu este etans sau prin etansarea proasta a inelului, acesta se scurge printr-un orificiu in evaporator sau intr-un condensator printr-un furtun care nu este etans. Intr-o astfel de situatia problema trebuie identificata si reparata inainte ca sistemul sa fie reincarcat.

In multe sisteme, compresorul nu se aprinde daca agentul frigorific este scazut, deoarece comutatorul de siguranta de joasa presiune impiedica cuplajul compresorului daca presiunea din sistem este scazuta. Astfel compresorul este protejat de eventualele deteriorari cauzate de lipsa de lubrifiere.

Unul dintre primele lucruri pe care ar trebui sa le verificati este compresorul. Daca ambreiajul magnetic al compresoarelor nu este cuplat atunci cand este activat aerul conditionat, problema poate fi o siguranta, un furtun sau o problema de cablare.

Daca siguranta este arsa, inlocuirea acesteia poate readuce temporar racirea. Insa, motivul care sta la baza problemei trebuie in primul rand sa fie identificata si corectata pentru a impiedica ca acest lucru sa se intample din nou.

Daca ambreiajul magnetic primeste tensiune, dar nu este cuplat la compresor, ambreiajul este defect si trebuie inlocuit. Daca exista semne de scurgere in jurul etansarii arborelui compresorului, aceasta trebuie inlocuita.

Daca ambreiajul functioneaza dar nu reuseste sa rasuceasca compresorul, compresorul trebuie inlocuit.

Lipsa de functionarea corecta a compresoarelor sunt, de obicei, rezultatul pierderii de lubrifiere, care, la randul sau, se poate intampla din cauza agentului frigorific scazut din sistem, un blocaj (cum ar fi un orificiu inchis care impiedica circularea agentului frigorofic si a uleiului la compresor), scurgeri sau proceduri de service necorespunzatoare ( lipsa adaugarii uleiului in sistem pentru a compensa uleiului pierdut din cauza unei scurgeri sau a inlocuirii componentelor) sau utilizarea unui tip gresit de lubrifiant.

Sistemele R-12 necesita ulei mineral, in timp ce sistemele R-134a necesita diferite tipuri de ulei PAG sau ulei POE. Folosirea uleiului mineral intr-un sistem nou R-134a poate provoca probleme serioase de lubrifiere, cum ar fi utilizarea unui ulei gresit (ca si vascozitate) uleiului PAG. Respectati intotdeauna recomandarile producatorului.

Urmatorul lucru pe care este bine sa-l verificati atunci cand apare o problema cu sistemul de racire al masinii este presiunea sistemului. Pentru a realiza acest lucru, aveti nevoie de un set de masuratori de serviciu a aerului conditionat. Atasati manometrele de service iar in cazul in care ambele manometre de inalta si joasa presiunea sunt reduse, sistemul este scazut si are nevoie de reincarcare. Dar, inainte de adaugarea oricarui agent frigorific, verificati daca exista scurgeri pentru a afla care este locul prin care se pierde acesta.
Testarea unui autovehicul pentru a verifica starea in care se afla sistemul de aer conditionat poate fi realizata chiar acasa cu ajutorul unui instrument de testare auto. In functie de marca autovehiculului pe care doriti sa-l testati puteti utiliza dintre cele mai bune testere auto dedicate pentru anumite marci auto.

  • Produsele recomandate pentru Dacia/ Renault:
  • CAN Clip PRO - ediagnoza
    Cel mai bun pret -> CAN CLIP PRO (tester reprezentanta)

    Ofera o diagnoza profesionala pentru toata gama de autovehicule Renault si Dacia.

    Detine multe functii avansate specifice testerelor de reprezentanta. Toate acestea sunt disponibile in program.

    Poate fi instalat pe orice PC/laptop cu sistem de operare Windows XP/7

    Detine meniu in limba roman.

  • Produsele recomandate pentru Mercedes:
  • MB Star C4 - Ediagnoza


    Cel mai bun pret VCDS 18.2 Romana

    Este un produs de diagnoza cu functii avansate, 100% original

    Este FULL ACTIVAT si disponibil in limba romana

    Puteti testa usor toate modulele autovehiculului

    Cele mai importante functii de testare

    VAS 6154 PLUS - Ediagnoza
    VAS 6154 PLUS

    Ofera suport UDS

    Ofera codari si adaptari avansate

    Permite vizualizarea parametrilor in timp real

    Utilizeaza cele mai cunoscute protocoale de comunicare

  • Produsele recomandate pentru Opel
  • OP COM Pro
    Cel mai bun pret OP COM Pro

    Poate activa diverse functii si componente

    Reseteaza intervale de service

    Este un instrument usor de utilizat

    Functii de diagnosticare si caracteristici puternice

    FVDI Abrites Commander - Ediagnoza
    Cel mai bun pret FVDI Abrites

    Detine caracteristici si functii performante la un pret accesibil

    Va ofera testari auto rapide, complexe si corecte avand in raport calitate-pret greu de egalat

    Beneficiati de functii speciale precum cele de citire si scriere EEPROM, corectarea kilometrajului si multe altele

  • Produsele recomandate pentru BMW
  • Interfata diagnoza BMW ISTA - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Interfata diagnoza BMW ISTA

    Ofera suport double K-line.

    Ofera functii avansate si codari pentru toate modelele produse de BMW.

    Poate fi folosit cu mai mutle softuri mult mai performante.

    BMW COM NEXT - Ediagnoza
    COM Next – Tester reprezentanta BMW

    Functioneaza cu orice masina BMW incepand cu anul 1985 pana in prezent.

    Cu ajutorul acestui instrument puteti efectua diagnoza pentru toate modulele masinii. In plus, detine functia multiplexor.

    Functioneaza pe orice model de BMW incepand cu anul 1985 inclusiv motociclete, BMW, Mini si Rolls Royce.

    Pachet complet diagnoza BMW ICOM NEXT - Ediagnoza
    Cel mai bun pret Pachet complet diagnoza BMW ICOM NEXT

    Este un tester de reprezentanta care va ofera functii si caracteristici puternice

    Vine impreuna cu un laptop de diagnoza Dell E5430

    Detine un Hard Disk Kingston 480 GB cu softul ISTA/p respectiv ISTA/d 2018

  • Produsele recomandate pentru Citroen/ Peugeot
  • Lexia 4 - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Lexia 4

    Acesta este un instrument de diagnoza folosit de dealeri pentru autoturisme si autoutilitare Peugeot si Citroen

    Este compatibil cu majoritatea modelelor fabricate de Peugeot si Citroen

    Lexia 4 functioneaza cu modele fabricate pana in anul 2012

    Poate fi utilizat pentru toate functiile de reprezentanta

    Lexia 7 - Ediagnoza
    Cel mai bun pret -> Lexia 7

    Indeplineste toate functiile testerului original – functii de reprezentanta

    Permite efectuarea unei diagnoze complete pe toate modelele incepand cu anul 1995

    Citeste datele de identificare ale autoturismului/ afiseaza complet datele de identificare/ citeste codurile de eroare/ afiseaza date in timp real si multe altele

  • Produsele recomandate pentru Ford
  • Tester diagnoza Ford-Mazda ELS - Ediagnoza
    Cel mai bun pret -> Tester diagnoza Ford-Mazda ELS

    Lucreaza foarte bine cu soft-urile care suporta protocolul J2534

    Suporta toate caracteristicile speciale ale producatorului transformandu-l intr-un tester auto puternic

    Puteti executa multe proceduri de diagnosticare de service

    VCM IDS - Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – VCM IDS – Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover

    Este cel mai performant tester pentru diagnoza autovehiculelor Ford – Mazda – Jaguar- Land Rover

    Ofera o identificare automat a autovehiculelor

    Acceseaza toate calculatoarele de pe vehicul

    Parametrii selectati pot fi vizualizati in format grafic si pot fi imprimate ulterior

     Lonsdor ST- P181 – Tester diagnoza Porsche - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Lonsdor ST- P181 – Tester diagnoza Porsche

    Detine functii performante si este un produs indispensabil pentru toti posesorii Porsche

    Acest instrument va ajuta sa reduceti considerabil deteriorarea motorului, a bateriei si a bujiilor

    Este un dispozitv usor de utilizat, are un design curat, simplu si este usor de transportat datorita dimensiunilor reduse

    Nu aveti nevoie de cunostinte de specialitate pentru a utiliza acest instrument

    Defectiuni aer conditionat: scurgeri refrigerant

    Toate autovehiculele scurg reziduri de racire prin furtunuri. Cu cat autovehiculul este mai vechi, cu atat este mai mare viteza de infiltratie. Vehiculele mai noi au garnituri de etansare mai bune si furtunuri de tip bariera, astfel incat produc mai putine scurgeri. Capacitatile sistemului, de asemenea, tind sa fie mai bune la vehiculele mai nou, astfel incat orice pierdere de agent frigorific va avea mai multe efecte adverse asupra performantelor de racire.

    Pot fi utilizate diverse metode pentru verificarea scurgerilor. Semnele de combustibil si petele umede indica scurgeri in sistemele R-12 mai vechi sau mai putin evidente la noile sisteme R-134a, deoarece lubrifiantii PAG nu sunt la fel de “grasi” ca si uleiurile minerale. Acest lucru face mai grea observarea scurgerilor.

    Scurgerile pot fi gasite prin adaugarea unui colorant special in sistem, un detector de sucurgeri eletronic sau apa sarata. Dupa ce ati gasit scurgerea, trebuie sa efectuati reparatiile inainte de a reincarca complet sistemul. Cele mai multe reparatii pentru diverse scurgeri implica inlocuirea inelelor, a sigililor sau a furtunurilor. Dar daca evaporatorul sau condensatorul prezinta scurgeri atunci reparatiile pot fi costisitoare.

    Defectiuni aer conditionat: performante scazute la racire

    Diagnosticarea unei probleme cu sistemul de racire se realizeaza cel mai bine prin conectare unui echipament la instalatia de serviciu de inalta si joasa presiune din sistem. Desi racirea scazuta se datoreaza adesea nivelului scazut de agent frigorific, aceasta poate fi provocata de multi alti factori.

    Cum afli daca sistemul de climatizare are nevoie de agent frigorific? Uita-te la presiunea acestuia atunci cand motorul este oprit. Daca presiunea acestuia este prea mica probabil sistemul are nevoie de agent frigorific suplimentar.

    Consultati specificatiile producatorului vehiculului pentru presiunea normala de functionare a sistemului si capacitatea totala a agentului frigorific din sistem. Majoritatea sistemelor de aer conditionat pentru autoturismele mai noi nu detin mult agent de racire, deci nu doriti sa adaugati prea mult daca sistemul este scazut.

    Defectiuni aer conditionat: racire intermitenta

    Un sistem de aer conditionat care sufla aer rece pentru o perioada de timp apoi aer cald cu siguranta este inghetat. Acest lucru poate fi cauzat de umiditatea din sistem care ii permite ghetii sa se formeze si sa blocheze tubul si orificiul. Cu ajutorul unei pompe de vid aerul si umiditatea nedorita vor si inlaturate.

    Pentru o performanta optima, un sistem de aer conditionat trebuie sa contina mai putin de 2% aer. Pentru fiecare crestere de 1% a canitatii de aer care deplaseaza agentul frigorific in sistem, va exista o scadere de aproximativ un grad in ceea ce priveste performanta de racire. Mai mult de 6% poate provoca o scadere foarte vizibila a performantelor de racire si poate provoca inghetarea vaporizatorului.

    Aerul poate intra in sistem prin scurgeri, prin zona de evacuare a sistemului inainte de reincarcare si/ sau prin reincarcarea sistemului cu agent frigorific care este contaminat cu aer. Echipamentele speciale pot aspira aerul dintr-un sistem sau pot rezolva chiar si problema unei scurgeri. Din acest motiv, rezervorul in care se afla agnetul frigorific trebuie verificat si curatat periodic. De asemenea, la unele echipamente acest lucru se realizeaza automat, dar pentru sistemele care nu beneficiaza de ciclu de curatare automat, presiunea si temperatura rezervorului trebuie masurate si comparate cu o diagrama de referinta a presiunii statice.

    Unele echipamente utilizate pentru verificarea agentului frigorific pot detecta aerul in sistem, precum si alti contaminanti. Trebuie utilizat un identificator pentru a verifica agentul frigorific inainte ca sistemul sa fie intretinut pentru a preveni contaminarea incrucisata a echipamentelor de recuperare si reciclare.

    Posibile cauze alte racirii intermitente intr-un sistem de aer conditionat care ar putea fi cauzate de situatii precum:

    • Buton defect de intrerupere a presiunii scazute. Acest intrerupator impiedica functionarea compresorului daca nivelul agentului frigorific este scazut. Daca intrerupatorul nu citeste corect, poate impiedica aparitia compresorului.
    • Compresor defect. Ambreiajul magnetic al compresorului are nevoie de o tensiune maxima a bateriei pentru a functiona. Daca tensiunea la ambreiaj este scazuta sau bobinele ambreiajului au prea mult rezistenta sau daca diferenta de aer din ambreiaj este prea mare, ambreiajul nu se poate cupla pentru a conduce compresorul.
    • Releu defect. Verificati daca releul recetioneaza tensiunea cand este activat aerul conditionat. Verificati, de asemenea, racordurile releului si conexiunile de impamantare
    • Comutator defect. Exista posibilitatea ca o astfel de problema sa apara din cauza unui contact imperfect.

    Dintre alte cauza care duc la o situatie pentru sistemele de aer conditionat mai pot fi:

    • O problema in modulul de comanda ( de obicei aceasta necesita utilizarea unui instrument de scanare performanta pentru a citi codurile de eroare si pentru a efectua diagnoza singuri
    • Un senzor de tempratura defect de asemenea, poate declansa o astfel de problema, Pentru a afla daca va confruntati cu o astfel de problema de asemenea, estei necesar un instrument de scanare auto pentru a efectua diagnoza intregului sistem al masinii.

    Defectiuni aer conditionat: zgomot puternic

    Zgomotul puternic poate fi cauza de agentul frigorific contaminat intrucisat ( presiunea de operare este prea mare), de aerul din sistem sau de un tip gresit de lubrifiant al compresorului.

    Zgomotul poate fi de asemenea cauzat de furtunuri sau alte piese care lovesc alte componente din compartimentul motorului. Verificati furtunurile, suporurile de sustinere si toate cele necesare pentru a identifica zgomotul.

    Defectiuni aer conditionat: apa in sistemul aerului conditionat

    Daca un aparat de aer conditionat a vehiculelor sufla aer care are un miros urat inseamna ca microbii sunt intr-un numar mare. Mucegaiul se formeaza in zonele umede si intunercate. Bacteriile pot, de asemenea, sa prospere in astfel de conditii. Pe langa miroul neplacut, pot fi foarte nesanatos sa respirati acest aer.

    Pentru a scapa de organismele nedorite, diferite substante chimice pot fi pulverizate pe vaporizator in mod direct sau prin canalele de aerisire sau de admisie a aerului. Multe vaporizatoare au o acoperire chimica speciala care inhiba cresterea mucegaiului si a bacteriilor. Tuburile de asemenea, trebuie inspectate si curatate.

    Defectiuni aer conditionat: Murdarirea si contaminarea componentelor sistemului

    Daca compresorul s-a defectat sau sistemul este plin de namol sau contaminat, condensatorul, vaporizatorul si furtunurile trebuie spalate cu un produs chimic special, pentru a curata intregul sistem de aer conditionat.

    Acest lucru ajuta la prevenirea repetatelor defectiuni ale compresoului si a blocajelor sistemului prin deplasarea si curatarea murdariei si a resturilor.

    Inlocuirea unor parti deja contaminante precum, condesatorul, acumulatorul, tuburile, orificiul sau supapa de expansiune, este o alta modalitate de a scapa de acesti contaminanti, dar spalarea este de obicei o varianta mai practica si mai economica.

    Indiferent de modalitatea pe care o alegeti, tubul cu orificiu sau supapa de expansiune trebuie inlocuite intotdeauna cand se constata contaminarea.

    Ce defectiuni poate avea aerul conditionat al masinii? 8 probleme cu aerul conditionat si modalitati de remediere

    Cand incepe sezonul cald si necesitate aerului conditionat in masina este extrem de crescuta, va puneti intrebarea: Oare functioneaza la fel de bine? Oare temperatura a fost mereu aceasta? Este bine sa aveti raspunsurile la aceaste intrebari inainte ca valul de caldura sa vina si sa nu mai puteti face fata temperaturilor crescute din interiorul masinii.

    Ca orice sistem si aerul conditionat are nevoie de verificari periodice pentru a functiona in conditii optime. Aparatele de aer conditionat auto care nu au fost pastrate in conditii optime, tind sa duca o lupta mult mai grea cu vremea calda.

    Pentru a va asigura ca odata ce valul de caldura va veni nu veti avea probleme cu sistemul de racire al masinii puteti identifica singuri orice problema cu ajutorul unui tester de diagnoza auto performant.

    Din fericire, de cele mai multe ori problemele pe care le intampinati cu sistemul de racire al masinii sunt usor de remediat. Acestea sunt cele mai comune 8 situatii pe care le puteti intampina cu aerul conditionat al masinii si cum puteti mentine performanta maxima a acestuia pe toata durata verii.

    Probleme comune si solutii de remediere a sistemului de aer conditionat al masinii

    Fara un aparat de aer conditionat,este greu sa ramai confortabil in interiorul autovehiculului. Pe cat de mica poate parea problema unui aer conditionat auto care nu functioneaza, pe atat de serioasa si frustranta poate deveni aceasta situatie intr-o zi fierbinte de vara. Atunci cand observati ca exista probleme cu sistemul de racire al masinii cel mai bine este sa testati aerul conditionat al masinii cu ajutorul unui tester auto profesional. Iata o parte din cauzele ce pot duce la asemenea probleme si solutii utile de rezolvare:

    • Debit de aer scazut din sistemul de racire al masinii

      Exista diversi factori care ar putea duce la o astfel de situatie, factori precum deteriorarea garniturilor de etansare ale vaporizatorului, acumularea de umiditate care duce la formarea de mucegai si obstructionarea fluxului de aer si deteriorarea ventilatiei. Este bine sa incepeti cu inlocuirea furtunului si a ventilatorului. In timp ce celelalte probleme ar putea fi tratate sau intretinute in parametrii optimi atunci cand efectuati o verificare regulata si o curatare a acestora, nu este cazul furtunului si a ventilatorului care vor necesita inlocuire.

    • Aerul care provine din sistemul de racire nu este rece

      O componenta deteriorata, inelul de etansare sau furtunul pot duce la o scurgere de freon care este adesea situatia din spatele acestei probleme comune. Tot ce trebuie sa faceti este sa le inlocuiti. De asemenea, exista si alte componente care ar putea fi defecte si care de asemenea, necesita inlocuire precum ambreiajul si motorul suflantei, compresorul, rezistorul, evaporatorul, condensatorul, modulul de comanda, siguranta si releul. Un alt lucru care ar trebui sa-l verificati este prezenta unei scurgeri si, de asemenea, verificati daca exista ceva ce ar putea sa infunde furtunul de incarcarea a agentului frigorific.

    • Aerul care iese din sistemul de racire este cald

      Atunci cand in loc ca aerul conditionat sa sufle aer rece acesta sufla aer cald, problema ar putea fi legata de sistemul electric. De cele mai multe ori aceasta problema are de-a face cu partile uzate care trebuie inlocuite sau un compresor deteriorat. Daca compresorul este problema, atunci se solicita o inlocuirea imediata deoarece sistemul de aer conditionat nu poate functiona fara compresor.

    • Aerul conditionat scoate aer rece insa nu suficient

      Intr-o astfel de situatie fie aparatul de aer conditionat trebuie reincarcat, fie exista o scurgere de freon. Puteti sa-l reincarcati, dar cel mai bine este sa verificati inainte daca exista o scurgere. Pentru ca aparatul de aer conditionat sa functioneze corect si sa sufle aer rece, este nevoie de o cantitate specifica de freon. Acest lucru inseamna ca trebuie sa incarcati sistemul de racire cu freon de cate ori este nevoie. De asemenea, ceva ce poate bloca sistemul de racire ar putea fi o alta cauza.

    • Aerul conditionat sufla atat aer rece cat si aer cald intermitent

      O astfel de problema ar putea sa apara din cauza distributiei necorespunzatoare a agentului frigorific atunci cand supapa de expansiune este blocata. Curatarea acesteia va rezolva problema.

      O alta problema ar putea aparea dintr-o defectiune a compresorului, intrucat ar fi vorba de o presiune scazuta. De asemenea, verificati daca umezeala este prezenta, daca exista scurgeri sau deteriorari. Eventualele scurgeri trebuie sa le rezolvati cat mai repede. Mai mult decat atat, o siguranta ar putea impiedica functionarea optima a acestuia.

    Reincarcarea sistemului de aer conditionat al masinii

    Aceasta este o operatiune simpla care nu dureaza mult. Primul lucru pe care ar trebui sa-l faceti este sa evaluati temperatura generala a aerului, iar incarcarea sa fie realizata atunci cand temperatura este destul de crescuta. Ce-l de al doilea lucru care trebuie facut este sa folositi o bucata de material textil pentru a sterge zonele care prezinta praf. Dupa aceea, deschideti capacul care acopera portul din partea inferioara, astfel incat sa puteti conecta furtunul de incarcare. Adaugati agentul frigorific in aparatul de aer conditionat al masinii si asigurati-va ca conexiunea este securizata.

    Pe masura ce are loc incarcare, verificati periodic daca presiunea este perfecta. Trageti furtunul de incarcare, inlocuiti capacul si reinstalati-l dupa finalizarea incarcarii.

    In cazul in care sistemul de aer conditionat al masinii nu prezinta niciun semn de deterioare insa cu toate acestea nu mai functioneaza bursc, nu trebuie sa va panicati. Acest lucru se poate intampla din cauza unuia dintre motivele mentionate mai sus chiar daca la prima vedere acesta poate parea in stare perfecta. Atunci cand stabiliti care este problema, puteti sa va dati seama daca este o reparatie pe care o puteti realiza singuri sau necesita asistenta profesionala.

    Concluzie

    Doar pentru ca sistemul de aer conditionat al masinii nu mai raceste, acest lucru nu inseamna ca totul este pierdut. De fapt, de cele mai multe ori solutia este o reparatie relativ ieftina, care se poate face in cateva minute.

    Pe cat de mica este problema pe atat este de frustranta, asa ca ne-am dorit sa va echipam cu toate cunostintele necesare pentru a depista singuri care este problema rapid si usor.

    Daca totusi aveti probleme cu incercarea de a remedia aceasta situatie, atunci nu ezitati sa apelati la un service auto. Cu toate acestea inaintea de a ajunge in cadrul unui atelier de reparatii folositi-va de cunostintele invatate si incercati sa descoperiti singuri problema.

    Articole recomandate

    Masina ta nu mai vrea sa porneasca sau s-a oprit in mers si nu stii ce a dus la aceasta
    Un cititor de coduri va ofera cea mai usoara modalitate de a citi si de a sterge codurile de eroare
    Caseta de direcție funcționează ciudat? Dintre toate simptomele care pot indica o defecțiune a casetei de direcție este greu să