AMBREIAJUL este DEFECT? 9 SIMPTOME esențiale care indică un ambreiaj defect

Ce este un ambreiaj? Cum funcționează un ambreiaj?

Înainte să diagnosticați problema la ambreiaj, trebuie să știți ce este un ambreiaj și cum funcționează. Un ambreiaj este o parte mecanică componentă a mașinii care activează și decuplează grupul motopropulsor sau transmisia între mai mulți arbori rotativi.
Ambreiajul cuplează acești arbori,astfel, le permite să funcționeze împreună și să se rotească la aceeași viteză, sau să se decupleze și să se rotească la viteze diferite.
În majoritatea vehiculelor, ambreiajul este poziționat între motor și arborele principal de acționare, modulând momentul de torsiune și puterea dinspre motor spre roți. Momentul de torsiune este orice forță aplicată unei distanțe. Este măsurată Newton/m.
Aveți nevoie de ambreiaj pe mașină deoarece motorul se rotește tot timpul, însă roțile nu. Să opriți mașina fără să opriți motorul, aveți nevoie de o modalitate de a decupla roțile de motor. Prin frecarea volantului motorului cu discul de ambreiaj, puteți cupla motorul rotativ la o transmise uneori rotativă și viceversa.

Când nu acționați ambreiajul, arcurile ambreiajului împing placa de presiune pe discul ambreiajului. Acesta presează pe volant și blochează motorul la arborele de transmisie, determinând ambele să se rotească la aceeași viteză.

Ce simptome prezintă un ambreiaj defect?

În funcție de modelul mașinii, de modul în care este folosită și bineînțeles în funcție de vechimea sa, semnele ce pot indica o problemă cu ambreiajul diferă de la mașină la mașină. Unele mai evidente iar altele care au nevoie de un plus de atenție. Simptomele unui ambreiaj defect de exemplu pentru o mașină Opel/ Golf4/Logan diferă considerabil. Acest lucru trebuie să-l aveți mereu în vedere atunci când vă confruntați cu o problemă ce prezintă simptomele unui ambreiaj defect. Nicio mașină nu este identică cu o alta.

Un ambreiaj bun poate să reziste intre 8.000 și 16.000 km. Acest lucru depinde de modelul mașinii, anul de fabricație, modelul ambreiajului însă și stilul vostru de a conduce. Un trafic în care trebuie să frânați des, remorcatul unor lucruri grele, apăsarea brusca a ambreiajului, toate acestea afectează durata de viață a sa.
Simptomele că ambreiajul se defectează sunt ușor de recunoscut dacă sunteți atenți la mașină. Trebuie să rămâneți vigilenți în ceea ce privește zgomotele, felul în care pedala de ambreiaj se comporta și performantele mașinii pentru a descoperi problema și sursa sa. Dacă mașina prezintă probleme puteți rezolva această situație cu ajutorul unui instrument de diagnoză profesional care vă va ajuta să aflați sursa problemei, să o rezolvați și de asemenea, să economisiți bani.

    Simptomele unui ambreiaj defect adesea includ

  • Pedala de ambreiaj scoate sunete ciudate când este apăsată
  • Pedala de ambreiaj vibrează atunci când accelerați
  • Pedala de ambreiaj pulsează
  • Pedala de ambreiaj rămâne blocata pe podeaua mașinii
  • Pedala de ambreiaj se simte desfăcută
  • Pedala de ambreiaj se apasă greu
  • Transmisia face un zgomot de măcinare
  • Se aude un zgomot de măcinare/scârțâit când se schimbă vitezele
  • Transmisia nu se poate băga în viteză

    Un ansamblu de ambreiaj tradițional conține următoarele componente

  • Discul de ambreiaj – conectat la transmisie
  • Mecanism de eliberare (mecanic sau hidraulic)
  • Cablu – se conectează între pedala de ambreiaj și furcă
  • Mecanism cu articulație – conectează furca la placa de presiune
  • Placa de presiune – se conectează la discul ambreiajului
  • Volant – se conectează la motor
  • Rulmentul pilot
  • Rulmentul de eliberare
  • Furca ambreiajului – modulează forța între placa de presiune și ambreiaj prin intermediul mecanismului cu articulație

Care sunt semnele unui ambreiaj care alunecă?

Dacă mecanicul vostru spune că ambreiajul alunecă, înseamnă că materialul de fricțiune al ambreiajului a fost uzat. Ambreiajul vostru se angajează doar prin frecare, așadar dacă nu exista un material care să asigure această fricțiune, atunci ambreiajul vostru nu se va cupla în mod corespunzător. Dacă ambreiajul vostru alunecă veți simți că, pe măsură ce eliberați pedala și accelerați, vehiculul vostru se va mișca încet în timp ce motorul își va mări turația.

De asemenea, veți observa faptul că ambreiajul se va decupla mai repede decât normal, fără a avea nevoie de presiune. Dacă vehiculul începe să prezinte probleme, începeți verificarea mașinii singuri cu ajutorul unui tester auto profesional. Reprezintă cea mai rapidă și sigură modalitatea de a obține toate informațiile necesare despre starea mașinii.

    Cauzele care pot duce la un ambreiaj care alunecă

  • mecanismul de articulație sau cablul ambreiajului are nevoie de ajustare deoarece cablul este blocat sau carcasa cablului este plină de rugină.
  • mecanismul de articulație este îndoit, nealiniat sau deteriorat.
  • placa de presiune este slăbită sau deformată
  • ansamblul ambreiajului este contaminat cu ulei din cauza scurgerii de ulei de motor sau de transmisie.
  • montura de motor este ruptă

Țineți minte, dacă ambreiajul nu se decuplează corect, va continua să rotească arborele de intrare. Acest lucru poate provoca tocire și nu va lasă mașina să intre în viteză.

    Motivele principale pentru care un ambreiaj poate să se blocheze sunt

  • cablul ambreiajului este rupt sau întins – Cablul are nevoie de o cantitate adecvată de tensiune pentru a împinge și a trage în mod eficient
  • Scurgeri sau defecțiuni ale cilindrilor de ambreiaj – Scurgerile împiedică cilindrii să creeze cantitatea necesară de presiune.
  • Aer în conducta hidraulică – aerul afectează sistemul hidraulic prin ocuparea spațiului necesar pentru a produce presiune
  • Legare necorespunzătoare – Când piciorul atinge pedala, legătura transmite o forță greșită.
  • Nepotrivire a componentelor ambreiajului – Nu toate componentele de la second-handuri funcționează cu ambreiajul vostru.

Ambreiajul este defect? Simptomele cele mai evidente și cum le puteți detecta

In functie de marca autovehiculului dumnevoastra puteti alege dintr-o gama variata de testere de diagnoza auto care sa va ajute sa depistati din timp aceasta problema si chiar in situatii mai serioase, sa o remediati.

Dintre instrumentele de diagnoza auto care va ajuta sa rezolvati problema ambreiajului fac parte:

  • Produsele recomandate pentru Dacia/ Renault:
  • CAN Clip PRO - ediagnoza
    Cel mai bun pret -> CAN CLIP PRO (tester reprezentanta)

    Ofera o diagnoza profesionala pentru toata gama de autovehicule Renault si Dacia.

    Detine multe functii avansate specifice testerelor de reprezentanta. Toate acestea sunt disponibile in program.

    Poate fi instalat pe orice PC/laptop cu sistem de operare Windows XP/7

    Detine meniu in limba roman.

  • Produsele recomandate pentru Mercedes:
  • MB Star C4 - Ediagnoza


    Cel mai bun pret VCDS 18.2 Romana

    Este un produs de diagnoza cu functii avansate, 100% original

    Este FULL ACTIVAT si disponibil in limba romana

    Puteti testa usor toate modulele autovehiculului

    Cele mai importante functii de testare

    VAS 6154 PLUS - Ediagnoza
    VAS 6154 PLUS

    Ofera suport UDS

    Ofera codari si adaptari avansate

    Permite vizualizarea parametrilor in timp real

    Utilizeaza cele mai cunoscute protocoale de comunicare

  • Produsele recomandate pentru Opel
  • OP COM Pro
    Cel mai bun pret OP COM Pro

    Poate activa diverse functii si componente

    Reseteaza intervale de service

    Este un instrument usor de utilizat

    Functii de diagnosticare si caracteristici puternice

    FVDI Abrites Commander - Ediagnoza
    Cel mai bun pret FVDI Abrites

    Detine caracteristici si functii performante la un pret accesibil

    Va ofera testari auto rapide, complexe si corecte avand in raport calitate-pret greu de egalat

    Beneficiati de functii speciale precum cele de citire si scriere EEPROM, corectarea kilometrajului si multe altele

  • Produsele recomandate pentru BMW
  • Interfata diagnoza BMW ISTA - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Interfata diagnoza BMW ISTA

    Ofera suport double K-line.

    Ofera functii avansate si codari pentru toate modelele produse de BMW.

    Poate fi folosit cu mai mutle softuri mult mai performante.

    BMW COM NEXT - Ediagnoza
    COM Next – Tester reprezentanta BMW

    Functioneaza cu orice masina BMW incepand cu anul 1985 pana in prezent.

    Cu ajutorul acestui instrument puteti efectua diagnoza pentru toate modulele masinii. In plus, detine functia multiplexor.

    Functioneaza pe orice model de BMW incepand cu anul 1985 inclusiv motociclete, BMW, Mini si Rolls Royce.

    Pachet complet diagnoza BMW ICOM NEXT - Ediagnoza
    Cel mai bun pret Pachet complet diagnoza BMW ICOM NEXT

    Este un tester de reprezentanta care va ofera functii si caracteristici puternice

    Vine impreuna cu un laptop de diagnoza Dell E5430

    Detine un Hard Disk Kingston 480 GB cu softul ISTA/p respectiv ISTA/d 2018

  • Produsele recomandate pentru Citroen/ Peugeot
  • Lexia 4 - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Lexia 4

    Acesta este un instrument de diagnoza folosit de dealeri pentru autoturisme si autoutilitare Peugeot si Citroen

    Este compatibil cu majoritatea modelelor fabricate de Peugeot si Citroen

    Lexia 4 functioneaza cu modele fabricate pana in anul 2012

    Poate fi utilizat pentru toate functiile de reprezentanta

    Lexia 7 - Ediagnoza
    Cel mai bun pret -> Lexia 7

    Indeplineste toate functiile testerului original – functii de reprezentanta

    Permite efectuarea unei diagnoze complete pe toate modelele incepand cu anul 1995

    Citeste datele de identificare ale autoturismului/ afiseaza complet datele de identificare/ citeste codurile de eroare/ afiseaza date in timp real si multe altele

  • Produsele recomandate pentru Ford
  • Tester diagnoza Ford-Mazda ELS - Ediagnoza
    Cel mai bun pret -> Tester diagnoza Ford-Mazda ELS

    Lucreaza foarte bine cu soft-urile care suporta protocolul J2534

    Suporta toate caracteristicile speciale ale producatorului transformandu-l intr-un tester auto puternic

    Puteti executa multe proceduri de diagnosticare de service

    VCM IDS - Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – VCM IDS – Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover

    Este cel mai performant tester pentru diagnoza autovehiculelor Ford – Mazda – Jaguar- Land Rover

    Ofera o identificare automat a autovehiculelor

    Acceseaza toate calculatoarele de pe vehicul

    Parametrii selectati pot fi vizualizati in format grafic si pot fi imprimate ulterior

     Lonsdor ST- P181 – Tester diagnoza Porsche - Ediagnoza
    Cel mai bun pret – Lonsdor ST- P181 – Tester diagnoza Porsche

    Detine functii performante si este un produs indispensabil pentru toti posesorii Porsche

    Acest instrument va ajuta sa reduceti considerabil deteriorarea motorului, a bateriei si a bujiilor

    Este un dispozitv usor de utilizat, are un design curat, simplu si este usor de transportat datorita dimensiunilor reduse

    Nu aveti nevoie de cunostinte de specialitate pentru a utiliza acest instrument

    Simptomul 1 al defecțiunii ambreiajului: Pedala de ambreiaj face zgomote ciudate când este apăsată sau eliberată

    Dacă auziți un zgomot atunci când ridicați piciorul de pe pedala de ambreiaj sau când o apăsați, probabil exista o problema la mecanismul de eliberare a ambreiajului sau „furcă“.

    Furca de ambreiaj este un dispozitiv de eliberare hidraulică sau mecanică care ajută la cuplarea și decuplarea ambreiajului. Veți auzi zgomote atunci când lubrifiantul se usucă și când mecanismul se erodează. Un cablu, tija sau conexiune pot de asemenea să se frece și să cauzeze scârțâit.

    Simptomul 2 al defecțiunii ambreiajului: Pedala de accelerație vibrează atunci când accelerați

    Când pedala de ambreiaj vibrează, înseamnă că discul de ambreiaj își pierde priza asupra volantului.

      Cauzele principale ale vibrației includ

    • materialul de frecare s-a uzat
    • placarea discului de ambreiaj s-a ars sau contaminat cu ulei
    • discul de ambreiaj s-a lustruit
    • placa de presiune sau volantul s-au deformat
    • discul cu resort al plăcii de presiune este slăbit
    • placa de presiune se supraîncălzește
    • rulmentul pilot este uzat sau deteriorat
    • volantul este uzat

    Simptomul 3 al defecțiunii ambreiajului: Pedala de ambreiaj pulsează

    Când părțile rotative vibrează în interiorul transmisiei, puteți să simțiți ca și cum pedala de ambreiaj pulsează. În acest caz, volantele deformate pot fi problemă, sau mânerul de eliberare are nevoie de ajustare. Dacă pulsația sau vibrația au început după întreținerea transmisiei este posibil ca, carcasa transmisiei să fie aliniată incorect cu motorul.

    Simptomul 4 al defecțiunii ambreiajului : Pedala de ambreiaj rămâne blocată pe podeaua mașinii

    O pedală de ambreiaj care rămâne blocată pe podea înseamnă că există o problemă la legarea sau eliberarea rulmentului. În acest caz, verificați dacă arcurile rulmentului nu sunt prea întinse – pot avea nevoie de o ajustare. De asemenea, este posibil să doriți să inspectați rulmentul de deblocare și să verificați dacă opritorul pedalei este în poziție.

    Simptomul 5 al defecțiunii ambreiajului: Pedala de ambreiaj se simte desfăcută sau ca un burete

    Dacă pedala de ambreiaj se simte desfăcută, largă sau ca un burete, atunci verificați dacă rulmentul de eliberare sau furca ambreiajului sunt deteriorate. Frecvent găsim o defecțiune în arcul diafragmei plăcii de presiune.

    Dacă observați că pedala de frână începe să aibă probleme, să se simtă desfăcută sau ca un burete este important să vă testați mașina singuri acasă pentru a afla care este problemă exacta înainte de a merge la un service auto sau atelier de reparații. Astfel, puteți evita cheltuirea unor sume mari de bani și chiar o eventuală înșelătorie.

      Dacă aveți un mecanism de eliberare hidraulic al ambreiajului, verificaț

    • Aerul din sistemul hidraulic
    • Daca a scazut lichidul din rezervor
    • Daca un furtun este spart
    • Conexiune cu pierderi
    • Cilindru sau valva principala

    Simptomul 6 al defecțiunii ambreiajului: Pedala de ambreiaj se apasă greu

    Orice ambreiaj are nevoie de o forță din exterior care să-l activeze la maxim. Dacă simțiți că trebuie să apăsați mult prea tare pentru a cupla ambreiajul, atunci aveți o problemă cu mecanismul de eliberare. Pentru sistemele hidraulice, acesta poate să fie un blocaj în sistem sau să fie legat de garniturile uzate. În sistemele mecanice verificați cablurile, rulmenții, și vedeți dacă totul este lubrifiat și nu este tocit.

    Simptomul 7 al defecțiunii ambreiajului: Transmisia face un zgomot de măcinare

    Dacă mașina voastră scoate un sunet de măcinare sau învârtire atunci când transmisia este în stare neutră, însă zgomotul dispare atunci apăsați pedala de ambreiaj, este posibil ca zgomotul să provină de la un rulment de intrare uzat.

    Simptomul 8 al defecțiunii ambreiajului: Se aude un zgomot de măcinare atunci când se schimbă vitezele

    Dacă auziți un zgomot de măcinare atunci când schimbați vitezele, înseamnă că discul de ambreiaj rămâne activat. Arborele de transmisie continuă să se rotească chiar și atunci când ați ridicat piciorul de pe pedală. Deoarece arborele de intrare se rotește în continuare, încercarea de a schimba vitezele va face că transmisia să se macine.
    Aceasta măcinare poate indica un număr mare de probleme legate de placa de presiune, rulmentul sau mecanismul de eliberare. Pe un sistem de eliberare mecanică, cablul poate să fie rupt, blocat, prea întins sau să fie nevoie să fie ajustat. Pe un sistem hidraulic, măcinatul poate indica o problemă cu cilindrul principal al ambreiajului, care ar putea include lichid scăzut, aer în sistem sau că mecanismul cilindrului intern are nevoie să fie înlocuit. De asemenea, verificați mecanismul pedalei de ambreiaj. Pedala poate avea prea mult spațiu de deplasare și vă fi nevoie să fie ajustată.

    Simptomul 9 al defecțiunii ambreiajului: Transmisia nu se poate băga în viteză

    Problemele la ambreiaj pot de asemenea să vă împiedice să băgați mașina în marșarier sau în viteză a 3a. O viteză blocată poate indica probleme cu mecanismul de articulație sau o plăcuță de ambreiaj deteriorată. Într-un sistem hidraulic, incapacitatea de a băga mașină în viteză poate însemnă probleme cu cilindrul principal, secundar, sau cu ambele. De obicei această problemă vă fi însoțită și de o schimbare în felul în care se simte pedala de ambreiaj: desfăcută, largă sau ca un burete. Într-un sistem mecanic, puteți avea probleme cu discul de ambreiaj sau placa de presiune, rulmentul de eliberare, schimbătorul de viteze sau cablul de control.

    Concluzie

    Problemele unui ambreiaj pot fi la fel de variate precum sunt și piesele din ansamblul acestuia. Problemele pot proveni de la componentele mici precum bucșe,rulmenți, arcuri, șuruburi, dibluri și de la părți mari precum discul ambreiajului, volantul, placa de presiune sau rulmentul de eliberare.

    Simptomele prezentate acoperă doar cele mai frecvente probleme și potențialele surse și situații care duc la apariția acestora. Totuși, această listă reprezintă un început bun în procedura de diagnosticare atunci când vă confruntați cu probleme cu ambreiajul.

    Articole recomandate

    Un cititor de coduri va ofera cea mai usoara modalitate de a citi si de a sterge codurile de eroare
    Bobina de inducție reprezintă una din cele mai importante componenente ale unui motor. Aceasta este responsabilă pentru furnizarea energiei necesare
    Cutia automată a mașinii reprezintă un element critic al vehiculului pe care îl conduceți și are nevoie de îngrijirea și